Happy New Year!!! シ


Semalam 31 Disember 2010..hari ini dah 1 Januari 2011..
so,..Selamat tinggal 2010 dan Selamat datang 2011!!

Sepanjang tahun 2010 nie..saya ade kenangan manis dan kenangan pahit..Kenangan manis kita abadikan dalam hati manakala kenangan pahit kita lupakan dan ambil pengajaran!! Betul tak??hehe


Tahun 2010 ini akan meninggalkan seribu kenangan manis pada diri saya..




  • Saya dapat nombor 1 kedudukan dalam kelas sepanjang tahun ini (tahun nie ade 4 peperiksaan)..
  • Saya dah dapat keluar dari kepompong saya selama ini..
  • Saya dapat ramai kawan yang memahami..
  • Saya dapat ramai kawan baru..
  • Saya berjaya memujuk kawan saya yang merajuk kat saya..
  • Kumpulan saya dapat tempat ke-2 iaitu naib johan dalam pertandingan formasi sempena karnival sukan dan rekreasi..
  • Saya akhirnya dapat jadi ketua dan melakukannya dengan berjaya walau buat pertama kali..
  • Kumpulan saya dapat tempat pertama dalam pertandingan pameran sains sempena minggu sains dan matematik (saya la ketuanya)..yang paling bestnye ialah persiapan untuk Pameran itu cuma beberapa hari..tak sampai seminggu pun..*challenge accepted!!!..
  • Pertama kalinya saya dapat join pertandingan forum..
  • Saya dapat bersama-sama menjayakan jamuan sidang redaksi majalah Tapow (majalah sekolah saya)..
  • Saya dapat anugerah pelajar paling kreatif (sidang redaksi majalah sekolah)
  • Saya dapat bersama-sama menjayakan kejohanan olahraga MSS Bahagian Mukah Ke-7 di Stadium Mini Daro..
  • Saya dapat anugerah pelajar terbaik bagi matapelajaran ekonomi asas bagi tingkatan lima..
  • Karya saya dipublish dalam majalah sekolah..



 


  •  Saya gagal subjek chemistry dan addmath buat pertama kalinya..
  • Saya buat kawan saya marah kat saya..
  • Saya buat kawan saya kecewa dengan saya..
  • Akhir tahun nie saya selalu menangis, tak kuat semangat, hampir berputus asa..
  • Saya mungkir janji pada kawan saya..
  • Saya terpaksa berbohong..
  • Saya jadi lemah semangat..
  • Saya hampir kemurungan..
  • Saya putus cinta..ahaha..lolz..
  • pinggang saya selalu kejang..
  • kepala saya selalu sakit..
  • cermin mata saya makin naik degree nye..
  • Terpaksa berpisah dengan cikgu kesayangan..rindu Mdm Ariffa..ingat pulak time kite lepak-lepak, bergurau, dan semua kenangan manis kite..sedih waktu hantar cikgu kat airport..sob sob sob..
  • Saya blur dengan matlamat hidup saya..
  • Saya tak tau lagi nak pilih jalan hidup saya..


Saya nak lupakan segala kenangan pahit yang saya pernah lalui. Saya  anggap semua itu dugaan. dugaan yang kecik saja. orang lain dapat dugaan yang lebih teruk lagi dan mereka tidak pernah berputus asa.
Harapan tahun 2011
  •  Saya nak lebih dekatkan diri pada ALLAH..
  • Saya nak jauhkan diri saya dari perkara-perkara maksiat..
  • Saya nak cari kerja sambilan yang halal sambil tunggu result SPM keluar..
  • Saya nak lulus amik lesen kereta dan motosikal..
  • Saya nak jadi anak yang baik..
  • Saya mahu menjadi seorang yang matang dalam berfikir..
  • Saya nak ubah sikap-sikap buruk dalam diri saya nie..
  • aii harap aii dapat keputusan yang cemerlang dalam SPM..
  • Saya nak bagi daddy aiisaya bangga dengan aii..
  • saya nak keluarga saya gembira..
  • tahun 2011 adik saya..Shahirah akan amik UPSR, Mohamad Shahir akan amik PMR dan Sharina akan amik SPM..saya nak lihat mereka berjaya dengan keputusan yang cemerlang..
  • Saya harap dapat buat pilihan yang terbaik untuk jalan hidup saya yakni ke mana saya nak melanjutkan pelajaran saya lepas nie..

Pesan Cik Mia: 
Wishing you SUNLIGHT in your heart
SUCCESS in your path
ANSWERS to your prayers..
HAPPINESS in your life..
SMILE in your face..

Happy New Year 2011

FAITH makes all things possible,
HOPE makes all things work,
LOVE makes all things beautiful.
May you have all three in this New Year 2011

Cik Mia: Insyallah, saya harap segalanya akan tercapai. Saya mahu kehidupan saya  lebih baik dari hari sebelumnya. Dengan berkat doa dan usaha, insyallah..

3 comments:

Anonymous said...

nice!! bk menangeh tn byk mnaah lagu yn. hahaha..

Anonymous said...

nice! suka kou bc.. sedih un tn kou byk mnaah lagu yn. hehehe

Unknown said...

hehe..kew ska lagu tew bha..bei kaitan tan gak kew..hehe..