sedapnya ulat ini. yum yum

Assalamualaikum and hello reader(s).


Ingatkan semalam nak update blog tapi saya penat sangat kot. hihi


Semalam kakak saya ajak pegi kampung ayah. dah lama kot saya tak pegi kampung ayah jenguk mak cik kat kampung. ye la kan. baru dapat cuti semester.




Dah sampai kat kampung, mak long plak ajak pegi cari siet. tak tau siet tu ape? siet tu sejenis ulat yang boleh didapati di dalam batang pokok rumbia. dikenali juga sebagai ulat mulong. 


tak nak cite banyak. cer tengok je la gambar-gambar ni ye.. lets picture tell everything =P



ulat mulong dalam batang pokok rumbia

pemandangan di tepi sungai ;)

ulat mulong dalam kepompong. 



ulat mulong ni saya pegang hidup-hidup aw.

kepompongnya dibuka. kesian



and last but not least..


saya memang tak geli ngan ulat mulong ni sebab dari kecik dah pegang benda ni. saya kan budak comot. hihi. ape ape pun takde ape pun nak digelikan dengan ulat mulong ni ha. orang cakap ulat ni sedap. tapi saya sendiri tak makan ulat nie. 


dan...


Bagi yang beragama Islam. Adalah haram makan ulat mulong ni ya. =)


sekian. wasalam.

2 comments:

cha'e said...

woah. . . gemuk nye ulat :O

Unknown said...

mmg gemok2 belaka. huahua